Was deze informatie nuttig voor jou? Beoordeel hier ➭
( votes)Het lijkt jou misschien onbeduidends: een e-mail handtekening.
Je denkt misschien: “Serieus?” “Gaan jullie echt een hele reeks artikels wijden aan de redenen waarom een e-mail handtekening belangrijk is ?”
Ja. Echt wel.
Omdat we enorm overtuigd zijn (en onze ervaring en die van onze klanten tonen het ook aan) dat het hebben van een email handtekening eindeloze voordelen heeft.
Vooral als je een informatieve maar tegelijkertijd aantrekkelijke en functionele email handtekening creëert. Omdat een aantrekkelijke handtekening niet alleen een grote indruk op de lezer maakt, maar ook de kans op respons verhoogt. En de functionele handtekening helpt je om mensen naar jouw website of sociale netwerken te leiden.
Geloof je ons niet?
We nodigen je uit om na te denken over jouw eigen reactie bij het ontvangen van een e-mail die wordt afgesloten met een professionele handtekening met een gestileerde afbeelding van de persoon, de details in lettertypen en zorgvuldige kleuren, een uitgebalanceerd ontwerp…
Wat is je reactie?
Indien je zoals de meesten van ons bent, zal jouw reactie zijn: “Goed gedaan! Wat moet ik doen om zo een handtekening te bekomen?”
En het kan zijn dat die persoon comfortabel van thuis werkt in een omgeving die niets te maken heeft met de bedrijfsomgeving waar we aan gewend zijn, maar de e-mail die hij/zij naar jou heeft verzonden, met die handtekening die met zoveel liefde is ontworpen, staat jou toe om hem of haar als een professional te vertrouwen.
Jouw eerste indruk is speciaal en van groot belang.
En dat, gisteren, vandaag en altijd, is hetgene wat telt.
Nog altijd niet overtuigd?
Hier zijn nog enkele andere argumenten en voordelen van een professionele e-mail handtekening:
1. Met jouw e mail handtekening ontwikkel je vertrouwen als professional
Het maakt niet uit of je freelancer bent, zelfstandige of multinational. Jouw doel is om vertrouwen te creëeren in al jouw communicaties met jouw professionele relaties, of het nu jouw klanten zijn, jouw leveranciers of jouw concurrenten (vooral als het jouw concurrenten zijn!).
Als je goed zorgt voor de inhoud en het ontwerp van je bericht, vertel je de wereld: je kunt me vertrouwen omdat ik, zoals je ziet, 100% vasthoud aan alles wat ik doe, zelfs een detail zo minimaal als de handtekening van mijn e-mail: je kunt mij en mijn werk vertrouwen.
2. Met jouw email handtekening bouw je jouw branding en laat je jouw merk achter in de gedachten van de andere persoon
E-mail is nog steeds één van de meest gebruikte communicatiehulpmiddelen van ons allemaal.
We sturen constant e-mails om duizenden redenen. Als je jouw communicatie met een professionele email handtekening afsluit die de ontvanger dwingt even te stoppen met wat hij bezig is en deze te bewonderen, kan je er zeker van zijn dat de kans dat jouw klant jouw naam en merk zal onthouden, veel groter is dan wanneer hij een e-mail ontvangt die onopgemerkt blijft zoals zoveel anderen.
Het doet nooit pijn om jouw branding te versterken, zodat de kijker altijd een duidelijk idee in gedachten heeft van jouw merkimago.
3. Met jouw email handtekening kan je jezelf onderscheiden van de rest
We zijn gedwongen om in zo’n concurrerende markt te werken dat zelfs een eenvoudig detail, zoals een email handtekening van het ontwerp, je kan helpen om je te onderscheiden van jouw concurrenten in de ogen van jouw klanten.
Hetzelfde gebeurt wanneer je werk zoekt: Wie zal jouw potentiële werkgever vertrouwen denk je? De persoon die zijn cv verzendt in het gebruikelijke formaat of de persoon die geprobeerd heeft zijn handtekening te personaliseren?
Dus als je al hebt geïnvesteerd in het maken van een ‘basis’ visuele identiteit met jouw logo, kleuren, enz., dan is de email handtekening een communicatiemiddel die je niet mag vergeten.
4. Met jouw email handtekening promoot je jezelf elke keer je een e-mail verstuurt
Of je nu freelancer bent, of zelfstandige, of eigenaar bent van een middelgrote onderneming, jouw bedrijf promoot je merk in elke e-mail: bij elke communicatie promoot je jouw merk, verhoog je de zichtbaarheid van jouw merk, versterk je het vertrouwen tussen jou en jouw professionele relaties…
Met jouw email handtekening, naast het feit dat al jouw contactgegevens samen worden gebracht, kun je nog verder gaan en het gebruiken om verkeer naar jouw website, blog, sociale netwerken, YouTube-kanaal of je laatste publicatie te genereren.
Denk je aan een soort van meer betaalbare reclame?
Dus waarom niet profiteren van het potentieel van een effectieve en gebruiksvriendelijke tool als de handtekening van jouw e-mail?
Je kan een foto toevoegen, telefoonnummer, links naar je website, blog, sociale netwerken, etc.
De mogelijkheden zijn eindeloos, en zeker als je de steun hebt van een team van professionals zoals Createría.
Professionals die trouwens intens werken aan de afronding van een nieuwe applicatie ontworpen voor jou, de freelancer, ondernemer, professional op zoek naar werk, etc. Je kan de aantrekkelijkste en meest functionele handtekeningen ontwikkelen.
Een applicatie die je niet alleen helpt bij het presenteren van jouw contactgegevens aan jouw ontvangers, maar ook eentje waarmee je de effectiviteit van jouw handtekening kunt meten en kunt aanpassen om te verbeteren.
Wil je meer details?
Je hoeft je alleen maar te abonneren op onze lijst met prioriteitsmeldingen. We houden je op de hoogte van de datum van publicatie van Createría Signature en de lanceringsofferte.
Spreekt het je aan?
Recent commentaar